Przedszkole Nr 12 w Zabrzu
Opis oferty:
Placówka nasza zlokalizowana jest w centrum miasta, funkcjonuje od 1951r. Mieści się w wolno stojącym budynku adoptowanym do warunków przedszkolnych. Jego atutem jest okazały ogród, wyposażony w sprzęt do zajęć i zabaw ruchowych. Ogród wyposażony jest w kolorowe urządzenia terenowe takie jak: wieże połączone ruchomym mostkiem i ścianką wspinaczkową, zjeżdżalnia, huśtawki sprężynowe i tzw. koniki oraz dużą piaskownicę. Ogród zdobią również estetyczne kwietniki, krzewy ozdobne oraz wygodne, funkcjonalne ławeczki. Budynek i przylegający do niego ogród znajduje się na terenie ogrodzonym. Pomieszczenia przedszkola stwarzają warunki aktywności, zabawy i wypoczynku dzieci. Baza i wyposażenie są systematycznie odnawiane i wzbogacane. Na parterze budynku znajdują się: kuchnia, zmywalnia i obieralnia, korytarz, 2 sale dla dzieci, łazienka i szatnia, gabinet dyrektora. Na piętrze mieszczą się: dwa zagospodarowane stryszki, 2 sale dziecięce, łazienka, magazyn żywnościowy, gabinet nauczycieli specjalistów i intendenta. Wszystkie sale posiadają kąciki zainteresowań, które służą rozwijaniu inteligencji wielorakich u dzieci. Zainteresowania dzieci np. muzyczne, plastyczne, czytelnicze, przyrodnicze w dużej mierze zaspokajane, ale też pobudzane są dzięki dobremu wyposażeniu w/w kącików. Różnorodność zgromadzonych: zabawek, przyborów, materiałów przyrodniczych i plastycznych, gier, instrumentów perkusyjnych czy książek, sprzyja pobudzaniu inwencji twórczej u dzieci. W placówce realizujemy zadania programu własnego „Edukacja Teatralna w Przedszkolu nr 12 w Zabrzu”. Z tego też względu, w każdej z sal utworzone zostały kąciki teatralne wyposażone w parawany teatralne, kukiełki, pacynki i rekwizyty służące dzieciom do tworzenia przedstawień tzw. „żywego aktora”. Podczas zabaw dzieci w ogrodzie przedszkolnym do ich dyspozycji są: namioty i tunele, kolorowe materace, zabawki do piasku . Bogaty wybór materiałów i zabawek sprzyja aktywnej zabawie i uczeniu się dzieci, a atmosfera życzliwości, empatii i akceptacji, stwarza u nich poczucie bezpieczeństwa i zrozumienia- czynników tak ważnych w rozwoju małego człowieka. W przedszkolu funkcjonują 4 oddziały. Przedszkole jest czynne zgodnie z deklaracją rodziców zawartą w karcie zgłoszenia w godzinach 6.00 - 16.30. Zapewniamy dzieciom bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w ramach realizacji podstawy programowej w wymiarze pięciu godzin dziennie. Opłata za godzinę świadczeń realizowanych poza pięcioma godzinami bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki wynosi 1,30 zł za godzinę/ dla dzieci 3,4,5-letnich; 6-latki -pobyt bezpłatny. Umożliwiamy dzieciom odpłatne korzystanie z 1, 2 lub 3 posiłków, których dzienna opłata aktualnie wynosi: 11,00 zł – śniadanie + obiad + podwieczorek;3,30zł – śniadanie;5,50 zł – obiad;2,20 zł – podwieczorek. Posiłki przygotowywane są przez nasze panie kucharki , ze świeżych produktów. Wspieramy rozwój każdego dziecka, w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa; tworzymy warunki umożliwiające dziecku osiąganie dojrzałości szkolnej na miarę możliwości intelektualnych wychowanków, zgodnie z wymaganiami podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Każde dziecko traktujemy indywidualnie i podmiotowo; aby czuło się kochane, akceptowane i szczęśliwe. Nasza społeczność przedszkolna przygotowuje je do przeżywania sukcesów, ale też do radzenia sobie z porażkami, zgodnie z preferowanym systemem wartości.
Naszym atutem jest dobre przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole, dbanie o zaufanie rodziców, kształtowanie w dzieciach szeroko pojętej samodzielności, a przede wszystkim zapewnienie wychowankom miłej, serdecznej atmosfery oraz klimatu życzliwości. Planując strategię działania przedszkole uwzględnia zespół norm i wartości, wzorców zachowań przestrzeganych przez członków społeczności przedszkolnej i jego otoczenie. Wizja przedszkola: - Przedszkole zapewnia dzieciom opiekę, dba o ich bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne, - Rozpoznaje i zaspokaja potrzeby oraz rozwija indywidualne możliwości i talenty, -Tworzy warunki do nabywania przez dzieci wiadomości i umiejętności, których celem jest osiągnięcie przez wychowanków stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej, - Placówka buduje środowisko społeczne dziecka, kształtuje jego postawy moralne oraz uczy odróżniania dobra od zła, - Wspiera działania wychowawcze rodziców, -Angażuje rodziców na rzecz przedszkola, - Rodzice są naszymi sojusznikami a działania nasze są skoordynowane, - Rozwija i promuje umiejętności teatralne, plastyczne, muzyczne, taneczne, - Kształtuje postawy proekologiczne, - Buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, - Promuje w środowisku lokalnym wartość wychowania przedszkolnego, - Analizuje i ocenia efekty swojej pracy.
Misja przedszkola
-Przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną dzieciom, rodzicom, pracownikom, otwartą na ich potrzeby,- Praca przedszkola ukierunkowana jest na dziecko, jego potrzeby i wszechstronny rozwój osobowości, - Umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom i przygotowuje je do podjęcia nauki w szkole, - Oferta edukacyjna stwarza warunki do twórczości, rozwijania umiejętności i kształtowania samodzielności oraz wartości moralnych, -Przedszkole przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji, -Wszyscy dbają o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną, - Rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola, - Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, zaangażowaną kadrę pedagogiczną, - Przedszkole uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska lokalnego, - Promuje swoje osiągnięcia w środowisku, - Stosowane aktywne metody pracy i programy gwarantują wysoką jakość pracy przedszkola.
Aktywne metody pracy stosowane w przedszkolu to: pedagogika zabawy, Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz, twórcze metody aktywności ruchowej Orffa, Labana, ruch rozwijający W. Sherborne, aktywne słuchanie muzyki Batti Strauss, opowieść ruchowa, relaksacja, bajkoterapia, zabawy paluszkowe, mandala, zabawy parateatralne- pantomima, scenki dramowe, burza mózgów.
Realizujemy programy:
Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci - „Nasze przedszkole” - Zakłada on pełną elastyczność w toku wykorzystywania go w pracy pedagogicznej, co w rzeczywistości oznacza dostosowanie stawianych zadań do potrzeb zespołu dziecięcego i poszczególnych jednostek, dowolność interpretacji treści i wykraczanie poza zakres materiału edukacyjnego.
Program własny wspomagający rozwój dzieci i rozszerzający ich wiadomości i umiejętności „Edukacja teatralna”.
Program nauczania religii rzymsko- katolickiej „W radości dzieci bożych”.
Bierzemy udział w n/w programach i akcjach:
→"Partnerskie przedszkole"/certyfikat/ Optymistyczne Przedszkole/ certyfikat/– ogólnopolskie programy podnoszenia jakości pracy przedszkola, →„Bezpieczne przedszkole”/certyfikat/-ogólnopolski program skierowany zarówno do dzieci jak i do rodziców, pracowników przedszkola oraz różnych instytucji odpowiedzialnych za nasze bezpieczeństwo, "Kubusiowi Przyjaciele Natury"/certyfikat/– przybliżenie dzieciom świata ekologii, -"Góra grosza"– wspieranie działalności Towarzystwa „Nasz Dom”, -"Zwierzolubni"/certyfikat/ – wirtualna adopcja psa -aktualnie WABIK, →"Czyste powietrze wokół nas"– ogólnopolski program przedszkolnej edukacji antytytoniowej dla dzieci 5-6-letnich, Żywienie na wagę zdrowia, "Skąd się biorą produkty ekologiczne"- program pilotażowy Powiatowej Stacji Sanitarno -Epidemiologicznej w Gliwicach, "Kraina Emocji", Przyjaciele Zippiego"
Dodatkowo poprzez realizację zajęć dodatkowych rozwijamy uzdolnienia i zainteresowania dzieci, wzbogacamy ich wiedzę o otaczającym świecie.
Zapewniamy dzieciom pomoc psychologiczno-pedagogiczną. W placówce zatrudniony jest psycholog, pedagog specjalny i logopeda. Współpracujemy z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w Zabrzu.
Duży nacisk kładziemy na współpracę z rodzicami naszych przedszkolaków. Dążymy do jednolitości oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych przedszkola i środowiska rodzinnego.
Wspólnie dbamy o wszechstronny rozwój dziecka. Zapoznajemy rodziców zrealizowanymi w przedszkolu planami, programami pracy. Przekazujemy rodzicom rzetelne informacje na temat postępów dziecka, jego zachowania i przyczyn ewentualnych niepowodzeń, informacje o stanie gotowości szkolnej dziecka, porady i wskazówki w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy. Wzmacniamy więzi rodzinne i relacje międzypokoleniowe. Włączamy rodziców dzieci do życia grupy i przedszkola.
Formy współpracy z rodzicami: zebrania ogólne, zebrania grupowe, konsultacje indywidualne, prowadzenie kącika dla rodziców (informacje, eksponowanie prac),organizacja zajęć otwartych, organizacja szkoleń, warsztatów integracyjnych, organizacja uroczystości, inscenizacji, organizacja akcji społecznych z udziałem rodziców, włączenie rodziców do organizacji imprez kalendarzowych, przedszkolnych, konkursy, wycieczki.
W trakcie każdego roku szkolnego organizujemy wiele imprez, uroczystości oraz konkursów:
„Dzień Przedszkolaka”, Zabrzański wrzesień „SKARBNIKOWE GODY’, Przedszkolny konkurs rodzinny „Zabrze -moje miasto”, Dzień Edukacji Narodowej, Bezpieczny Przedszkolak- organizacja spotkania z pracownikami Komendy Miejskiej Policji w Zabrzu, Straży Pożarnej, Straży Miejskiej, Urodziny Marchewki, Miejski konkurs plastyczny w ramach OGÓLNOPOLSKIEGO TYGODNIA KARIERY, Dzień Postaci z Bajek, Wewnątrz przedszkolny konkurs plastyczny „Mój pluszowy miś” ,„Pasowanie na przedszkolaka”, Dzień Pluszowego Misia, Andrzejki, Mikołajki, Współorganizujemy Miejski Zabrzański Przegląd Jasełek, Między przedszkolny konkurs plastyczny „Dekoracje świąteczne na choinkę i nie tylko”, Wieczór jasełkowo – opłatkowy, Dzień Babci i Dziadka, Bal karnawałowy, Między przedszkolny konkurs NA NAJCIEKAWSZĄ LALKĘ TEATRALNĄ- PACYNKĘ, KUKIEŁKĘ MARIONETKĘ, Powitanie wiosny, Tydzień Teatru, TYDZIEŃ ZIEMI, Wewnątrz przedszkolny konkurs rodzinny „EKOLOGICZNY STWOREK ŚMIECIOREK”, Dzień Matki, „TYDZIEŃ BEZPIECZNEGO PRZEDSZKOLA”, Dzień Dziecka, Dzień Taty- Festyn rodzinny, Pożegnanie absolwentów przedszkola.
Współpracujemy z wieloma placówkami oświatowymi uczestnicząc w różnych konkursach, przeglądach i przedsięwzięciach.
Nasz priorytet:
Wychowanie samodzielnego, kreatywnie myślącego i otwartego na kontakty z otoczeniem absolwenta przedszkola, który potrafi współdziałać z innymi oraz dobrze funkcjonuje w roli ucznia.
Zajęcia dodatkowe:- umuzykalniające-rytmika- bezpłatne, prowadzone przez specjalistę akompaniatora 2 razy w tygodniu, w każdej grupie wiekowej,
- religia- organizowana na wniosek rodziców, zajęcia bezpłatne prowadzone przez nauczyciela katechetę 2 razy w tygodniu po 30 minut.
- język angielski -bezpłatny- w każdej grupie wiekowej, 2 razy w tygodniu po 30 minut.
Dostępne miejsca:
Nazwa |
Opis |
PRZEDSZKOLE NR 12 W ZABRZU |
Oddział przedszkolny |
Przykładowe zdjęcia:
Mapa